Sabtu, 14 Januari 2012

" MY FIRST TIME"

Anak Sulong...  mesti smua perempuan akan takot bile mnghadapi kelahiran ank pertama kan... kalau zman sekolah dulu aku slalu ckp kat membe2 aku yg aku xmaw branak... tkot sakit.. tapi rugi la idup jd pompuan n seorang isteri klu xmaw anak kan.. same la ngan aku.. lepas sbulan 3 mggu jew kawin trus aku dsahkan mngdung 3 minggu. Kirenyer aku xdpt la gelaran "bunting plamin" hehehe... 
so slepas 2 la panggilan "sayang n abang" bertukar mnjadi "mama n papa" ..... spontan jew wktu tu.. xcited nk jd mama..

Mase mngandung ,, juadah wajib aku tiap2 ari ialah ais krim perisa coklat ngan colat cadbury.. so terpasalah 'si dia' membeli "juadah tok cpat gmuk" tu tiap2 ari... dan disebabkan e2 gak la bdn aku naik 3 kilo sebulan sepanjang tmpoh aku ngandung... (dah mcm tong dram aku waktu tu) tp ' si dia' ckp aku cute waktu ngandung<---- mane taknyer.. bulat mcm belon..hehehe... segala kerenah, keinginan n kemahuan aku dipenuhi dgn sabarnyer walaupown melampaw2.. huhu.. mane tak nyer... kol 12 mlm nk mnum air milo yg dibeli dkat kdai makan.. xmaw buat sdiri n kotak.. so, dengan sabarnye terpaksa la 'si dia' meredah malam ke simpang plangai tok beli air milo 2... kat felda chemomoi mane la ade kdai bkak tgah2 mlm kan.. smpai2 je 'si dia' kat umah aku dah tdo.. die kjut soh aku num.. 
so aku pown num la seteguk.. pas 2 smbung tdo blek <---- tak patot sgguh aku kan.. wat penat je 'si dia' meredah mlm tok beli air 2,, tup2 aku num steguk jew.. tapi die mmg seowg yg pnyayang.. ttp tersenyum n memberi ciuman slamat mlm kpdku walaupown jelas kepenatan yg x berbaloi terpamer dwajahnye.. hehe.. 
nak wat cam ne... ngidam la katekan...

Slame 9 bulan 'si dia' bersabar ngan krenah aku yg mkn hari mcm budak2.. bkn mcm owg yg bakal dpt anak n jadi mama... hehehe... 

12 September 2009 bersamaan 12 Ramadhan
selepas semua umat islam membuka puasa d kawasan bentong, pahang.. aku telah pon merasakn 
saat2 yg dinantikan e2 telah tiba.. sempat jugak la aku melantak 2 pggan rendang itik masakan ibuku.. nyum2x.. mmg sdap giler wktu tu.. 9 mlm.. aku dbawa ke klinik kesihatan n nurse yg brtugas mmklumkn bukaan aku tlhpown 6cm.. dengan cool nyer abah aku terus mmbawa aku ke Hospital Temerloh smbil
 'si dia' mmberi sokongan kpdku dr seat blakg.. hehe.. 



13 September 2009 bersamaan 13 Ramadhan

lebih kurang 2 pagi setelah aku berjuang d labour room ,aku telah selamat melahirkn 'si tecik' dgn bantuan "vacum" <--- serius aku tension ngn doc tu sbb x bg aku brsalin normal..hehe... slepas doc mmberi bntuan kpd 'si tecik' yg sudah lemas
diapown meletakknnya d atas perutku untk ku melihat permata hatiku e2.. smpat lg doc berseloroh ngan nurse kt c2 yg 'si tecik' mengikut rupaku manakala kepalanya botak mcm papanye..
hehehe.. e2 la kenyataannya.. die mmg mengikut rupaku n kpalanya mmg ikot papa..


ini la rupa 'si tecik' aku..



waktu aku memangkunya di atas ribaku terlintas dpikiran " ya allah, boleh ke aku membela anak ini..sihatkah dia nanti..aku nk bg die mkn pe t.. " <--- ko ingt anak kucing ke??hehe..
 tapi alhamdulillah.. berjaya juga aku membesarkannya..hehe..



ni waktu adik2 aku mmbuli 'si tecik' ade ke patot dimasukknya 'si tecik' dlm beg pakaian..erm...
waktu si tecik berumo 1 taun
ni lagi muka cute yang die suke wat..


ha.. selebeynye kowg tengok la sdiri gmba2 ' si tecik' yg telah membuatkn aku n 'si dia' bahagia tersgt2..









ALHAMDULILLAH.. TERIMA KASIH "YA ALLAH" KERANA ENGKAU TELAH MENGURNIAKAN SEORANG ANAK YANG COMEL UNTUKKU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan